Gustari si biscuiti

14 Items

pe pagina

14 Items

pe pagina

Gustari pentru copii - avantaje si dezavantaje

Ce rol au gustarile?Nu manca asta, iti vei strica pofta de mancare”. Cu siguranta fiecare dintre noi a auzit aceasta fraza in copilarie. Dar, daca alimente potrivite sunt oferite la momente potrivite, gustarile pot juca un rol important in gestionarea foamei celor mici si in sustinerea nutritiei. O gustare bine programata poate chiar preveni perioadele de foame intensa si poate oferi un impuls de energie necesar intre mese.

Gustarile si programul de masa

Stabilirea unui program de masa este importanta pentru a-l ajuta pe copil sa-si dezvolte obiceiuri alimentare sanatoase, cum ar fi sa stie cand e satul si cum sa se bucure de mesele in familie. In plus, un program de masa si de gustari ii ofera un sentiment de siguranta. Programul de masa al copilului va depinde de ora la care se trezeste, de ora somnului de pranz si de rutina zilnica a familiei. Scopul este sa incercati sa mentineti mese si gustari programate aproximativ la aceeasi ora in fiecare zi.

Cei mai multi copii au nevoie de trei mese pe zi, cu gustari sanatoase intre ele. Este ideala planificarea gustarilor astfel incat sa manance la fiecare 2-3 ore. Iata un exemplu:

  • Mic dejun: 7:00
  • Gustare: in jurul orei 9:30
  • Pranz: 12:00
  • Gustare: 15:00
  • Cina: 18:00

Gustarile sanatoase pot sa sprijine - sau chiar sa imbunatateasca - planul general de alimentatie sanatoasa a copilului.

Gustari si biscuiti - cand devin o problema?

O problema apare cand diferite gustari pe care le oferim copiilor nostri sunt nesanatoase. E normal sa fie uneori si cateva „indulgente” nesanatoase, dar e nevoie de un echilibru si ca balanta sa incline spre sanatos.

De asemenea, gustarile prea dese si „rontaitul” permanent pot duce la probleme - afecteaza apetitul si le poate perturba celor mici instinctul natural de a experimenta foamea si senzatia de plin. Cand sunt cronometrate corect, gustarile sanatoase pot ajuta copiii sa obtina energia si nutrientii de care au nevoie.

De asemenea, exista doua „capcane ale gustarilor” pe care trebuie sa le evitati cu copiii mici. Evitati astfel folosirea dulciurilor pentru a rasplati un comportament bun, care trimite mesajul ca deserturile sunt cumva mai bune decat alte alimente si pot incepe astfel un model de alimentatie nesanatoasa. Alta capcana ce trebuie evitata este „impacarea” copiilor cu o gustare chiar inainte de masa, ceea ce le poate reduce foamea si ii va face mai putin dispusi sa incerce alimente noi la masa.

Gustari sanatoase pentru bebelusi si copii

Iata cateva sfaturi pentru a alege gustari sanatoase pentru copii:

  • Gustarile trebuie sa fie sanatoase, usoare, in portii mici si la ore previzibile.
  • Alegeti gustari in functie de varsta copilului – gustari 6 luni+, gustari 1 an+ etc.
  • Pentru a va asigura ca cei mici mananca la masa, nu oferiti gustari prea aproape de ora mesei.
  • Oferiti alimente bogate in nutrienti, care altfel lipsesc din dieta pentru a imbunatati aportul de nutrienti al copilului.
  • Folositi orele de gustare ca mod de a creste aportul de fructe si legume.
  • Pastrati la indemana alimente sanatoase si gustari variate – fructe, biscuiti bebe, grisine bebe etc.
  • Evitati alimentele intens procesate si cu zaharuri adaugate.
Pentru cine cauti astazi?

Alege profilul dorit si bucura-te de o experienta personalizata!